Deel dit bericht op:

Herhaling afspraken

We willen ook nog eens een oproep doen om de afspraken rond telefoneren en de wissel van de was terug beter op te volgen. Er worden terug veel items buiten de uren gebracht wat maakt dat de verpleegkundigen of zorgkundigen steeds hun werk moeten onderbreken als er iemand aan de deur staat.

In het verleden hebben we vaste periodes voorzien om de was te wisselen en persoonlijke items voor de bewoner mee te brengen. Tijdens deze periode is er personeel voorzien om dit aan te nemen. Buiten deze periodes moeten de verpleegkundigen of zorgkundigen steeds hun werk (bij de bewoners) onderbreken om naar het onthaal te komen. Dit is zeer storend, zowel voor de bewoners als het personeel.

Afgeven van was en items kan voor de afdelingen Appelman, Bink en Vesten op maandag en donderdag .
Voor afdelingen Bogaart, Rode Engel en Spaanse Brug kan dit op dinsdag en vrijdag, telkens tussen 8:00 en 16:00.

Ook als je je familie lid wilt bellen zijn er vaste ogenblikken voorzien. Doe dit op werkdagen tussen 10:00u -11.30u en tussen 12.30u – 15:30u (en zeker niet rond 12:00 wegens het middagmaal).
Als je belt, betekent het voor het personeel niet enkel het doorschakelen van de telefoon, maar meestal moet de zorgkundige naar de kamer gaan en de bewoner ook helpen.
Dit is zeer belastend tijdens de maaltijd of tijdens de ochtendzorg. ’s Avonds is er niemand aanwezig op het onthaal en krijgen de verpleegkundigen al deze buitenlijnen, waardoor zij hun werk steeds moeten onderbreken.

In de regeling rond bezoek is er voorlopig nog steeds niets gewijzigd. Eén persoon kan voorlopig één maal per week op afspraak op bezoek komen gedurende 15 tot 20 minuten.
Nu het dagverzorgingscentrum terug open gaat moet men terug via de hoofdingang binnenkomen;  alle andere afspraken blijven behouden.
Zodra er zich wijzigingen aankondigen in de bezoekregeling zullen we niet nalaten dit tijdig door te geven.

Scroll naar boven